Ett liberalt fäste

I september 2014, fyllde dåvarande Folkpartiet numera Liberalerna 80 år. I samband med jubileumsfirandet gav Liberalerna i Göteborg ut en bok om partiets historia i staden. "När Folkpartiet bildades 1934 genom samgåendet mellan Liberalerna och Frisinnade skapades ett parti som lockade ungefär var tionde väljare. Under 1940-talet började partiet växa och blev på bara några val det största partiet i Göteborg. Det dominerade sedan politiken i Göteborg under decennier och ledde det politiska arbetet i mer än ett årtionde. Vad hände?". Boken Ett liberalt fäste - 80 år med Folkpartiet i Göteborg berättar om utvecklingen, om uppgångar och nedgångar, om hur det socialliberala politiken kom att prägla Göteborg och om människorna bakom de politiska framgångarna. Boken kan beställas online.

Vår politik

Var du kommer ifrån och var du bor ska inte avgöra hur bra din skola är, om du kan känna dig trygg i vardagen eller om du kan få ett jobb. Det är ditt liv, och du ska kunna ta dig dit du vill.

SKOLA: Kunskap öppnar dörrar

SJÄLVSTÄNDIGHET: Friheten att få försörja sig själv

FEMINISM: Fri att leva ditt liv

TRYGGHET: Säker där du bor

No response

Vill du veta mer om vår politik eller ha kontakt med Liberalerna där du bor? Lämna din e-postadress här, så hör vi av oss.

Eller klicka här för att bli medlem direkt