EU val

Liberalerna Göteborg söker medarbetare som vill vinna EU-val!

Måndag 25 september 2023

Den 9 juni 2024 är det val till Europaparlamentet. Med en akut och angelägen klimatomställning, med ett fruktansvärt krig i Europa, är demokratin i Europa viktigare än någonsin. Tillsammans skall vi se till att vi skickar många kloka liberaler till Bryssel.

Liberalerna Göteborg söker medarbetare som vill vinna EU-val!

Brinner du för den liberala demokratin? Är du bra på att samordna, stötta och driva projekt? Då kan du vara en av Liberalerna i Göteborgs projektorganisation inför EP-valet 2024.

Vi ska bygga ett team bestående av två nya roller, valledare och valombudsman. Tillsammans med alla andra som är engagerade blir de nyckelpersoner i vårt projekt fram till valdagen den 9 juni.

Det är två projektanställningar som kan anpassas. Vi är flexibla med startdatum.

Det kommer att vara mer intensivt ju närmare valdagen vi kommer, men om man kan börja redan snart så kan man organisera arbetet smart.

Vi vet att vi behöver två personer, men om den ene är ideell och den andre jobbar heltid i två månader i sträck är inte bestämt. Eller allt däremellan. Det bygger vi tillsammans med rätt kandidater.

Hör av dig till oss om du är nyfiken och intresserad så diskuterar vi mer i detalj.

Arbetsuppgifterna kommer vara att samordna, driva, stötta och utföra det praktiska valarbetet tillsammans med Göteborgs ombudsman.  Du som söker någon av tjänsterna bör ha god förmåga att själv planera och strukturera ditt arbete, lätt för att prata med människor och kännedom om Liberalernas politik. Vi söker personer som är flexibla, prestigelösa och framförallt har servicekänsla. Erfarenhet av politiskt arbete eller annat målfokuserat arbete är meriterande liksom relevant utbildning och körkort.

Vi tillämpar löpande rekrytering och anställer så fort vi träffat rätt person så vänta inte med att söka! Vill du veta mera? Kontakta vår ombudsman Joakim Tångeskog–Broström, tel: 010-70 800 70. Eller vår ordförande Henric Widén, henric.widen@liberalerna.se