AW med Rådhuset på Golden days

Fredag 8 september 2023 16:00–18:00

Rådhuset

Möt Carl Heath på Rise på temat:
Demokratin i en digital tid – möjligheter och utmaningar.
Välkomna till höstens första AW på rådhuset. På grund av det förändrade säkerhetsläget kan vi inte vara på Rådhuset. Men vi ser fram emot att träffa er på restaurang The Golden Days på andra sidan kanalen.
Här finns det både mat och dryck att handla till vårt trevliga mingel.
Carl Heath är 47 år gammal och senior forskare och fokusledare för området digital resiliens i RISE. Han gör podcasten Livslångt med Katarina Pietrzak och Sandra Löv. Heath understödjer Myndigheten för Psykologiskt Försvar med uppgifter kopplade till utbildning och forskning. 2018 blev Carl Heath utsedd till utredare av Regeringen för att leda den nationella satsningen på medie- och informationskunnighet, samt värna det demokratiska samtalet. Han avslutade uppdraget genom att lämna in ett betänkande till regeringen under hösten 2020.
Heath intresserar sig framförallt för områden så som demokratin i en digital tid, samhällets digitala strukturomvandling, förnyelse och transformation av organisationer, samt frågor kopplade till innovation kopplat till resiliens, samhällsskydd och totalförsvar.