Liberalerna vill att det ska vara attraktivt, enkelt, givande och lönsamt att driva företag i Göteborg. För oss liberaler är företagandet ett sätt för individens möjlighet att själv ta makt över sina drömmar såväl som en förutsättning för att vi gemensamt ska ha resurser för att utveckla ett hållbart samhälle. Det är tack vare entreprenöriella göteborgares vilja att starta företag och få dem att växa som nya jobb kan skapas. Vi är övertygade om att liberal näringslivspolitik är vad Göteborgs behöver, både i dag och i framtiden.

I en stad som växer och där klyftorna samtidigt ökar, är fler jobb och fler företag viktiga nycklar för att inkludera människor som befinner sig i utanförskap. Människor som har tufft att ta sig in på arbetsmarknaden kan genom eget företagande skapa jobb till sig själva och andra. Företagandet är helt avgörande för att garantera en välfärd med kvalitet och valfrihet.

Läs Liberalerna Göteborgs lokala näringslivsprogram med 52 förslag för vinster till välfärden.

Vinster till välfärden

52 förslag – Vinster till välfärden. Det är tack vare entreprenöriella göteborgares vilja att starta företag och få dem att växa som nya jobb kan skapas. Ett starkt näringsliv är en förutsättning för en stark välfärd.Så skapar vi fler vinster till välfärden: https://goteborgsliberalen.wordpress.com/2018/04/28/vinster-till-valfarden/

Posted by Liberalerna Göteborg on Saturday, 28 April 2018

Vår politik

No response

Vill du veta mer om vår politik eller ha kontakt med Liberalerna där du bor? Lämna din e-postadress här, så hör vi av oss.