Jobb och företagande

Fler jobb och mer tillväxt i Göteborg

Göteborg ska vara en stad där det lönar sig att utbilda sig och ta ansvar på jobbet, en stad där företagsamhet och flit uppmuntras. Vi vet att den som kunna försörja sig själv, kan bestämma över sitt liv.

Liberalerna vill:

Liberalerna vill att det ska vara attraktivt, enkelt, givande och lönsamt att driva företag i Göteborg. För oss liberaler är företagandet ett sätt för individens möjlighet att själv ta makt över sina drömmar såväl som en förutsättning för att vi gemensamt ska ha resurser för att utveckla ett hållbart samhälle. Det är tack vare entreprenöriella göteborgares vilja att starta företag och få dem att växa som nya jobb kan skapas. Vi är övertygade om att liberal näringslivspolitik är vad Göteborgs behöver, både i dag och i framtiden.

I en stad som växer och där klyftorna samtidigt ökar, är fler jobb och fler företag viktiga nycklar för att inkludera människor som befinner sig i utanförskap. Människor som har tufft att ta sig in på arbetsmarknaden kan genom eget företagande skapa jobb till sig själva och andra. Företagandet är helt avgörande för att garantera en välfärd med kvalitet och valfrihet.

Läs Liberalerna Göteborgs lokala näringslivsprogram med 52 förslag för vinster till välfärden.