Liberalerna vill att Göteborg ska vara en attraktiv stad för människor i alla åldrar – och en viktig del för unga och studenter är ett levande nattliv med bra öppettider. För den som jobbar helg, pluggar eller har flexibla arbetstider berikar det att ha möjligheten att gå ut mitt i veckan.

Därför vill Liberalerna att stadens krogar ska få ha öppet till 05 alla dagar. Då kommer färre fester att fortsätta på svartklubbar, där det inte finns vakter och där tillgången på tyngre saker än alkohol är större. Det blir också mindre stökigt på stan om öppettiderna varierar mer, eftersom det inte blir lika mycket människor som ska hem precis samtidigt.

Men framförallt handlar det om frihet. Vi tror att vuxna människor själva klarar av att avgöra hur länge de vill vara ute om kvällarna. Låt inte politiker stoppa festen i onödan.

Vår politik

No response

Vill du veta mer om vår politik eller ha kontakt med Liberalerna där du bor? Lämna din e-postadress här, så hör vi av oss.