Tipsa oss om slöseri

Hjälp oss med att tipsa oss om kommunalt slöseri eller kommunal ineffektivitet. Vi lovar att titta närmare på ditt inspel, undersöka om vi kan ta ett politiskt initiativ och naturligtvis återkoppla till dig oavsett utfallet. Om du vill vara anonym går det förstås också bra.

Göteborg står inför stora utmaningar, med skenande inflation och en ekonomisk kris. Världsekonomin slår hårt mot göteborgarnas plånböcker.

När krisen kommer behöver vi göra allt för att stötta göteborgarna. Göteborg kommun har under decennier dragits av en negativ organisationskultur med tystnadskultur och slöseri. Det rödgröna styret drar ner på skola, vård och omsorg men slöseriet får växa på alla andra områden.

Vi liberaler är besjälade av att bekämpa slöseriet och att varje skattekrona ska gå till skola vård och omsorg.

Vi har gjort mycket för att belysa och bekämpa slöseri och tystnadskultur men behöver din hjälp. Tips oss om slöseri i Göteborgs stad så lovar vi att titta närmare på det och göra det vi kan för att bekämpa slöseriet och kommunal korruption.

Axel Darvik

Liberalt kommunalråd

Axel Darvik

Välfärdsbrott

Liberalerna vill att våra skattepengar ska användas på ett bra sätt. Därför måste vi göra allt för att bekämpa slöseri som uppstår genom rent kriminella sätt. Tystnadskulturen i Göteborg har varit en grogrund för välfärdsbrott, denna utveckling ska vi tillsammans vända. Att tala och tipsa oss om oegentligheter är ett viktigt första steg.