Kristina Bergman Alme

Liberalerna står upp för brottsoffren

Dags att agera nu

Måndag 25 mars 2024

Liberalerna tar täten i Göteborg för att göra skillnad för de som drabbats hårdast av brott. Med en stark och tydlig motion pekar vi på vad som behövs nu. Andra partier vill vänta på beslut från regeringen, men vi vet att tiden är kritisk för brottsoffren och deras familjer.

Kristina Bergman Alme från Liberalerna vet vad som står på spel. Hon drev igenom en motion som säger rakt ut vad som måste göras för att ge brottsoffer och deras anhöriga bättre stöd. Det här handlar om verkliga människors liv och att vänta är inte ett alternativ. Med stöd från Moderaterna, Demokraterna och Kristdemokraterna visar vi att det finns en stark vilja att ta tag i problemen direkt.

Vi Liberalerna vill inte bara snacka, vi vill göra. Vår motion pekar ut exakt vad som kan göras inom de ramar vi har. Vi pratar inte om vaga idéer, utan om konkreta steg som kan tas nu. Att andra partier drar i bromsen och vill vänta på att regeringen ska ta ställning är inte okej. Det finns människor där ute som inte har tid att vänta.

Vi på Liberalerna kommer inte att sitta still. Vi är här för att göra en faktisk skillnad för Göteborg och för alla som bor här. Att se till att våra mest utsatta får det stöd de behöver är en självklarhet. Häng med oss och stötta vår kamp för att få saker gjorda nu, inte sen. Håll dig uppdaterad genom att följa våra framsteg under ”Motioner i kommunfullmäktige” och ”Vallöften” på vår hemsida.

Liberalerna tar inte pauser när det gäller att stötta brottsoffer. Läs mer om våra konkreta förslag i motionen och hur vi står upp för snabba lösningar. Det är dags för handling, inte väntan.