Julia Crona ny politisk sekreterare i Göteborgs stadshus

Julia Crona börjar som politisk sekreterare i rådhuset i mitten av mars.

Fredag 1 mars 2024

Välkommen till oss på rådhuset, Julia Crona!

Från mitten av mars ansluter Julia Crona som politisk sekreterare till Liberalernas stab i Göteborgs stadshus.

Julia är 22 år och har varit aktiv i Liberala ungdomsförbundet sedan 2019. På kort tid har hon blivit en positiv och omtyckt kraft i partiet i Göteborg. Hon har redan hunnit agera i ordförande i LUF Storgöteborg, varit kanslichef under valrörelsen 2022 för LUF Väst och sitter nu som ledamot i styrelsen för Liberalerna Göteborg.

-Vi är väldigt glada över att Julia börjar arbeta hos oss. Hon kommer tillföra mycket kunskap och värdefulla perspektiv i vårt arbete, säger stabschef Fredrik Lundgren.

För att kunna ta jobbet som politisk sekreterare tar hon tjänstledigt från sitt arbete hos säkerhetsföretaget TLab West, som säljer lösningar till högsäkerhetskunder.

Hos kanslistaben kommer Julia att få hantera flera olika sorters ärenden men med tyngdpunkt på infrastruktur, stadsbyggnad och kultur.

-Jag ser fram emot att kunna förverkliga liberal politik i praktiken och stärka kommunikationen till medlemmar och göteborgare, säger Julia Crona.

Axel Darvik med stab hälsar Julia välkommen till rådhuset.