Axel Darvik

Liberalernas kamp mot dubbla ersättningar

Ett steg mot ett mer transparent Göteborg

Onsdag 24 april 2024

I en nyligen publicerad intervju i Expressen tar Liberalernas kommunalråd  Axel Darvik i Göteborg ställning mot dubbla ersättningar inom det offentliga. Detta steg är en del av Liberalernas större kampanj för att ”Stoppa slöseriet” i vår stad, och det understryker vårt åtagande att främja öppenhet och effektivitet.

En tydlig vision för ett effektivare Göteborg

Vår kommunalråd underströk i intervjun vikten av att se över och reformera nuvarande ersättningssystem som tillåter dubbla utbetalningar till tjänstemän. Detta är en fråga som berör alla göteborgare och är centralt i Liberalernas vision om en mer ansvarsfull förvaltning av stadens resurser.

Anslutning till bredare mål

Denna fråga är bara en del av vårt bredare åtagande att se över och optimera användningen av skattebetalarnas pengar. Liberalernas kampanj Stoppa slöseriet är grundad på principen om att varje krona ska användas effektivt för att förbättra livet för stadens invånare.

Engagemang och handling

Vi uppmanar alla göteborgare att engagera sig i denna fråga. Din röst och ditt stöd är avgörande för att säkerställa att dessa förändringar sker. Besök vår kampanjsida för mer information om hur du kan bidra till att forma framtiden för Göteborg.

Vi på Liberalerna är fast beslutna att leda vägen för en mer ansvarsfull och transparent förvaltning i Göteborg. Tillsammans kan vi säkerställa att vår stad är en plats där varje resurs används till att skapa maximalt värde för dess invånare.