På marsch!

Söndag 9 september 2018

VI ÄR PÅ VÄG!

Och nu tänker du kanske på Macron och Frankrike och det gör du rätt i, för få politiska fenomen inspirerar oss lika mycket som den franske presidentens resoluta stopp för högerpopulismen. Han pekade åt ett annat håll. Inte höger. Inte vänster.
Utan rakt fram. Och jordskredsstora delar av franska folket älskade det. Inget säger att inte Sverige kan bli som Frankrike. Visst har de godare viner och lite mer melodi i språket – men bortom baguetten och baskern är vi ganska lika. Vi är två folk som
tror på upplysning. Eller på frihet, jämlikhet och rättvisa om du så vill.

Fast nu har de ju sin Macron. Och vi har… Jan Björklund. Skratta inte. Jan är inte så dum, det här är hans bästa valrörelse säger
alla. Han har kavlat upp ärmarna på sin blå skjorta, laddat med nya argument och han vinner varje debatt han är med i, tycker inte
bara vi. Jan är på gång. Liberalismen är på väg, också i Sverige. Också i Göteborg. Vi känner det i valstugorna, vi ser det i våra mätningar, vi märker det i ryggdunkar och handslag. Liberalismens grundidé är att var och en ska få sköta sitt eget liv på sitt eget vis så länge det inte går ut över andras rätt att göra samma sak. Det är en vacker tanke som, i princip, skapat det samhälle vi har idag.

Vår känsla är att allt fler svenskar börjar förstå det. I skenet av alla destruktiva ideologier som bara erbjuder enkla svar på svåra
frågor, är Liberalismen beprövad, konstruktiv, optimistisk och empatisk. En ljusare framtid, helt enkelt. Låt oss marschera tillsammans, mot vallokalerna idag.

Några sista frågor innan du bestämmer dig?

Ta kontakt med oss på Facebook, via e-post, ring 010-70 800 70, chatta med oss eller besök vår valstuga utanför Stora teatern som har öppet till kl 17.00

Liberalernas kandidater

Det finns många liberaler att välja på i Göteborg. Här hittar du våra kandidater i valet.

Vill du läsa mer?

Här kan du läsa mer om vår politik och vad Liberalerna vill göra i Göteborg.