Simona Mohamsson

Simona Mohamsson nominerad till toppkandidat på Liberalernas EU-parlamentslista

Onsdag 18 oktober 2023

Vi är stolta och glada över att meddela att Simona Mohamsson har blivit nominerad till en av Liberalernas toppkandidater på Liberalernas lista till Europaparlamentsvalet 2024. Simona är nu nominerad till den högsta platsen en göteborgare haft på Liberalernas EU-lista sedan den respekterade Cecilia Malmström ställde upp till EU-parlamentsvalet år 2004. Simona är nominerad till tredje platsen på Liberalernas EU lista.

Simona har inte bara haft stöd från sitt eget länsförbund, utan även från flera andra länsförbund och sidoorganisationerna Liberala ungdomsförbundet, Liberala Studenter samt HBT-Liberaler. Hennes breda stöd är ett tydligt erkännande av hennes engagemang och kompetens inom liberal politik.

Simona Mohamsson är ledamot av Liberalernas partistyrelse och kommunpolitiker i Göteborg. Simona är också Liberala Ungdomsförbundets kandidat i valet. Simona har ett starkt engagemang för frihet och mänskliga rättigheter både i Hong Kong, på Hisingen och i Europa. Det är högaktuella frågor där det behövs drivande politiker, säger Lars Persson Skandevall

Simona själv har delat med sig av sitt perspektiv på denna kandidatur, vi kan inte vara mer inspirerade av hennes vision:

För mig är det enkelt, jag är en del av en rörelse och det är ditt förtroende jag söker. Det är med dig jag vill göra en valrörelse, och det är med dig jag vill få igenom politik i praktiken. Ett Europa för dig och mig – det är Drömmarnas Europa. En union som minns sin historia men utvecklas till att ta globalt ansvar, som den fria världens beskyddare. En union som gör livet enklare för sina medborgare och som vågar få musklerna för de utmaningar som berör oss lokalt varje dag, säger Simona Mohamsson.

Simona Mohamsson är redo att kämpa för våra värderingar och göra Europa till en bättre plats för oss alla. Vi uppmanar alla våra medlemmar och sympatisörer att ge Simona ditt förtroende. Låt oss tillsammans skapa ett starkt Europa och stödja vår egen, Simona Mohamsson, i det kommande valet.

Låt oss göra Simona till Göteborgarnas röst i Europaparlamentet och tillsammans bygga det Europa vi drömmer om. Med ditt stöd kan vi göra det möjligt.

Rösta och stöd Liberalerna och Simona Mohamsson!